Sabtu, 12 Februari 2011

SITUASI MENGUASAI DIRI

SITUASI MENGUASAI DIRI : bila aku menzalimi diri dalam diam... kepala aku perlu diketuk2 supaya

*********************************************************************

kenapa selalu beremosi???
emosi?? aku selalu cuba lari dari beremosi.. sedih pun aku nangis sorang2.. walaupun dalam hati teringin untuk menangis dibahu seseorang... emosi kah aku ???

kenapa berhenti??loser??
berhenti!!! haha bila jiwa ni semakin beku... jangan terkejut bila chenta tak kan singgah di hati ini.......

kenapa nangis lagi??
huh!!! menci menangis kadang tewas.. ia mengalir.. kadang2 kerana kebodohan sendiri...

kenapa tidak perjuangan kan??
perjuangan apa??!!!! huh... cukup la sampai sini. aku juga punya harga diri....

kenapa menulis??
meluahkan rasa.. aku tidak lagi percaya kepada manusia yang kadaang2 membuka cerita..
biar aku menulis.. biar kalian tau kisah itu dari aku bukan dari
dia.. kau.. mahupun kamu.....

kenapa menjauh??
jauh2 itu wangi... dekat2 ni busuk... huh.. biar la jauh.. baru tau sayang dan rindu...
bila jauh baru tau kita pernah hadir dalam hidupnya..
biar jauh tanda hati ku sedang TERASA!!!

kenapa tiba-tiba??
mana aku tau kenapa tiba2... damn , lau aku tau tak kan jadi macam ni..
menzalimi diri sendiri.. biarkan situasi menguasai diri...

bila??
tak perlu dikenangkanlagi...
aku dah jemu
dah muak
dah lelah
dah penat..

jadi??
kejutkan aku dari mimpi ngeri...
keluarkan aku dalam gengamanmu.....

bakal bertemu lagi??
aku tak nak!!!! sungguh aku tak mahu...

kenapa ni??
aku meluahkan rasa.. kerana dia setahun dua ni aku terseksa
menzalimi diri..


pasti??
masih ragu2!!!!

kenapa tak cuba??
nak cuba apa lagi!!!benda dah lama berlalu..
sepatutnya aku buka buku baru!!!

lagi??
ntah... belum cukup kuat mungkin.. atau aku perlu jadi insani yang sebelum ini..
sebelum aku kenal dia...
haha perlu ke???

betul ke ni??
insyaAllah pasti....

habis tu macam mana??
kehidupan perlu diteruskan...
perlu sedar diri......
bukan selamanya begini...
aku punya keluarga yang harus aku bela....

jadi sampai sini??
ye.. sampai sini.. aku tak berani janji.. tapi cuba ubah diri.. menjadi illyani kebanggaan keluarga sendiri..
cukup menzalimi diri... aku mahu kebahagian sendiri..
kenapa ni??
ulang kali aku menyoal begini....
kenapa dan kenapa...
oh ye, mengapa soalan kenapa yer??
aku sedang merangsang otak untuk berfikir kenapa???
kenapa tidak diguna jika?? atau mengapa begini??
kenapa yer??



tapi kenapa??
cukuplah.. hye, dah la...cukup sampai sini..
cukup mama menangis kerana aku..
cukup mama melafazkan dia kecewa dengan sikap aku..
cukup la... cukup!!!!...

give up??
ye dulu.... itu dulu..
tapi bukan sekarang..
sebab aku dah mula sedar diri..
ini jalan yang aku pilih dulu..
kenapa mesti kerana sesuatu sebab aku cuba hancurkan
jalan yang aku pil

ih ini..

cakaplah kenapa??
ENOUGH!!!!!!...


cuba bangkit yang entah berapa kali,

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar